IT til boligmarkedet

Der er mange virksomheder i Danmark og resten af verden der leverer løsninger til boligmarkedet. Det kan være virksomheder, der designer og producerer møbler, stole, skabe, sofaer osv. Det kan også være virksomheder, der importerer tekstiler, vaser, tæpper, hylder osv. Der er også virksomheder, der specialiserer sig i at levere arbejdstimer indenfor indretningsdesign. Fælles for alle disse virksomheder er, at de skal anvende IT for at kunne administrere virksomheden. Det skal være software, der kan håndtere bogholderi, at sende tilbud og fakturaer eller styre indkøb og lager. Nogle virksomheder har også brug for software, der kan hjælpe med at styre produktionen og danne overblik samt planlægge produktionen af møblerne, skabe, bordplader eller andre varer.

Der er meget forskelligt software, der kan håndtere administration og styring af produktion, bogholderi, indkøb osv. Mange virksomheder indenfor boligmarkedet vælger at anvende det software, der hedder Dynamics 365 Business Central – du kan se mere her om denne software.

Det er unikt software udviklet kun til virksomheder. Programmet kan anvendes af alle typer af virksomheder indenfor boligmarkedet, og det kan også anvendes af virksomheder i hele verden. Man nemlig vælge forskellige sprog, når man arbejder i programmet. Der er både fransk, spansk, engelsk, tysk osv. sprog i programmet. Derudover er programmet også udviklet til at tage højde for de enkelte regler og love i de forskellige lande. Det kan f.eks. dreje sig om moms, told, fragt, digitalt arkiv til bilag og andre dokumenter osv.

Denne software har eksisteret i flere år, og har gennem årerne fået tilført mere og mere avanceret funktionalitet og muligheder. Microsoft, som står bag løsningen, har dedikerede konsulenter og udviklere til at udvikle nye muligheder og funktioner i programmet. Her lytter Microsoft meget til de mange brugere af programmet og tager imod gode råd og efterspørgsel på konkrete funktioner og ændringer af funktionalitet.

Det er effektivt software og mange virksomheder har stor glæde af at anvende det. Det betyder, at medarbejdere kan spare tid på at udføre nogle administrative opgaver. Det betyder også, de kan undgå at begå fejl med data og får et bedre datagrundlag for deres arbejde. Mange vil kunne arbejde i det samme softwareprogram, og har dermed adgang til samme data. Hermed undgår man som organisation at have flere softwareprogrammer med forskelligt data om de samme kunder, projekter, sager og varer. Man får også bedre overblik over f.eks. bilag, kundedata osv., fordi al data kan gemmes i det samme system. Det er både sælgeres kontaktdata til kunder men også økonomiafdelingens fakturaer, varerabatter, budgetter mv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *